PLay with us! – Polski rynek gier wideo podbija świat

PLay with us! – Polski rynek gier wideo podbija świat

 

Branża elektronicznej rozrywki w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Polskie firmy, które w niej działają, odnoszą coraz liczniejsze i bardziej spektakularne sukcesy. Wystarczy wspomnieć takie produkcje, jak Wiedźmin,Dead Island, Sniper czy Anomaly Warzone, które podbiły serca graczy na całym świecie. CD Projekt, Techland, City Interactive czy 11 bit Studios, to marki coraz lepiej rozpoznawalne i doceniane nie tylko w Polsce, ale także na Zachodzie. Polskie gry, od dwóch lat nie opuszczają gamingowych list  bestsellerów: sprzedaż kolejnych polskich produkcji przekracza milion egzemplarzy, co bez wątpienia można uznać za światowy sukces.

 

Rewolucja na polskim rynku gier wideo zaczęła się pod koniec 2010 r. kiedy to warszawskie studioCity Interactive wydało grę Sniper: Ghost Warrior, która okazała się hitem i w ciągu kilku miesięcy zyskała sprzedaż na poziomie pół miliona egzemplarzy, z czego aż 200 tys. kupili Brytyjczycy. Kolejny krok milowy w stronę świetności polskiego gamingu wykonał warszawski CD Projekt RED, prezentując w maju 2011 r. długo oczekiwanego Wiedźmina 2: Zabójców królów, czyli kontynuację wirtualnych przygód Geralta z Rivii. Opowieść oparta na literaturze Andrzeja Sapkowskiego (mistrza polskiej fantastyki cieszącego się globalnym uznaniem) uwiodła graczy z całego świata, sprawiając, że gra stała się najlepiej sprzedającym się tytułem wydanym na komputery PC, a w prestiżowym europejskim konkursie European Games Award nominowana była w dziewięciu kategoriach, zajmując finalnie najwyższe miejsce na podium w aż sześciu z nich. Trzeci wielki sukces przyszedł z Wrocławia, gdzie przyszła na świat stworzona za 40 mln zł gra Dead Island, która już po miesiącu przyniosła wpływy rzędu 120 mln dolarów.

2012 rok ukazał skalę rozwoju oraz szerokie spectrum rodzimej branży gier. Mamy developerów robiących gry na wszelkie możliwe platformy i wszelkie możliwe rynki (jak Facebook czy rynki azjatyckie). Polscy producenci z sekrora gamingu łączą prezyzję w konstruowaniu fabuły z najwyższą jakością efektów wizualnych, dźwiękowych, grafiki i muzyki, zachowując harmonię miedzy profesjonalizmem i pasją.

 

Zbliżające się hanowerskie targi CeBIT 2013, których krajem partnerskim jest w tym roku Polska, umożliwią rodzimym producentom gier szeroko zakrojoną promocję oraz zapoznanie się z dynamicznie rozwijającym się polskim sektorem gamingu. Wsparcie organów państwowych, pracujących nad nowelizacją prawa o crowdfundingu oraz nad ułatwieniami związanymi z transferem przychodów z zagranicy, inwestycje w kierunki studiów czy kursów dotyczących  produkcji gier oraz  wspomaganie gamedevu przez współfinansowane wyjazdów na konferencje lub szkolenia ułatwia polskim twórcom gier ekspansję na rynki całego świata, pokazując, jak wiele na temat sektora gier wideo mają do powiedzenia Polacy.

 

logo